Beter slapen?

Moeite met inslapen?
Moeite met doorslapen?
Te vroeg wakker?

De andere manier van kijken naar slaap! Oefeningen en tips.

Om 23.30 uur slaapt onze zoon nog niet, we zijn moe en hebben echt alles geprobeerd: na 3 maanden slaapt hun zoon om 20 uur, hij gaat liggen en is binnen 15 minuten diep in dromenland!

Mijn zoon slaapt nooit door, hij komt iedere nacht wel 4 tot 5 keer, als alleenstaande moeder valt dit niet mee. 2,5 jaar modderen is binnen 3 maanden opgelost, hij slaapt door! Natuurlijk zal er gerust eens een nacht zijn dat hij wel een keer wakker zal zijn, dat is hoort er bij.

De praktijk voor oefentherapie Mensendieck Jolien Glas is aangesloten bij www.slaapoefentherapie.nl. Meer informatie ook op: http://www.jolienglasoefentherapie.nl/slaapoefentherapie

 

Opslomen…een voorbeeld van slaapoefentherapie….

Ons brein is overdag heel actief. Door allerlei prikkels gaat het brein continu aan het werk. Wanneer we in bed gaan liggen is dit meestal nog steeds het geval, hierdoor liggen we wakker. Doordat het lichaam vol op actie staat lukt het niet om te slapen, daarvoor is de tussenfase nodig. De fase van ontspanning en rust. We noemen dat opslomen. Opslomen betekend dat je de actie uit je avond haalt en je rustig aan je richting je bed gaat. Bij kinderen kan dit veel problemen opleveren, bijv. juist wanneer je ze in bed wilt neerleggen worden ze heel actief. Daarnaast kan het doorslapen problemen opleveren omdat je te wakker wordt midden in de nacht. De truc is om de rust te vinden en hierdoor weer in slaap te vallen. Ga lekker in bed liggen, span al je spieren aan, heel rustig, en laat ze daarna in 1x los, herhaald dit 3 keer. Meer oefeningen, hulp of informatie hierover kan je vinden op: www.jolienglasoefentherapie.nl .